044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Development Versus Stagnation
ISBN/GTIN

Development Versus Stagnation

Technological Continuity and Agricultural Progress in Pre-Modern China
BuchGebunden
Verkaufsrang183378inWirtschaft
CHF133.00

Beschreibung

China's loss of economic, technical, and cultural supremacy after the Song Dynasty (A.D. 960-1279) has produced one of the greatest enigmas of world history. Why did China fail to undergo an industrial revolution? Explanations relate to deficiencies of Chinese cultural values, social structure, class system, bureaucracy, and technology.

This volume examines the subject of technological development, particularly agricultural development, in order to evaluate whether China suffered all-round technological stagnation. Using the example of the nongshu, or agricultural book, the author also examines the role of Chinese values, social structure, class structure, and bureaucracy in the accumulation, preservation, diffusion, promotion, and recovery of knowledge. Nongshu formed an organic part of Chinese agriculture and thus of Chinese economic history. Thus examination of the nongshu phenomenon leads to new insights into the sociopolitical structure and long-term economic development of pre-modern China. The examination also shows that Chinese technology in agriculture, the leading sector of the economy, did not completely stagnate.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-313-28646-9
ProduktartBuch
EinbandGebunden
VerlagPraeger
Erscheinungsdatum26.01.1993
Seiten294 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 161 mm, Höhe 240 mm, Dicke 20 mm
Gewicht610 g
Artikel-Nr.51805281
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.1171085
WarengruppeWirtschaft
Weitere Details

Über den/die AutorIn