044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Construction Learning as a Complex Adaptive System

Psycholinguistic Evidence from L2 Learners of English
E-BookPDFE-Book
Verkaufsrang124395inSchulbücher
CHF59.00

Beschreibung

This book presents the current state of the art on Construction Grammar models and usage-based language learning research. It reports on three psycholinguistic experiments conducted with the participation of university-level Italian learners of English, whose second language proficiency corresponds to levels B1 and B2 of the 'Common European Framework of Reference for Languages' (CEFR). This empirical research on the role of constructions in the facilitation of language learning contributes to assessing how bilinguals deal with L2 constructions in the light of sentence-sorting, sentence-elicitation, and sentence-completion tasks. Divided into two parts, the book first introduces the main theoretical prerequisites and then reports on the experimental studies. It provides a comprehensive review of the current research in a range of disciplines, including complexity theories, cognitive semantics, construction grammars, usage-based linguistics, and language learning.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783319182698
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisWasserzeichen
Erscheinungsdatum25.04.2015
Auflage2015
Seiten131 Seiten
SpracheEnglisch
IllustrationenIX, 131 p. 10 illus.
Artikel-Nr.2617537
KatalogVC
Datenquelle-Nr.762005
WarengruppeSchulbücher
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn